From a ‘good death’ to a ‘calm heart’: Buddhist retailing meets self-care in contemporary Japan
This article explores how vendors of Buddhist goods, which are traditionally associated with death and funerary rites in Japan, have responded to religious decline by venturing into alternative spirituality, wellness, and home décor markets. Drawing on ethnographic fieldwork within Buddhist goods st...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Carfax Publ.
2023
|
In: |
Journal of contemporary religion
Jahr: 2023, Band: 38, Heft: 2, Seiten: 203-224 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Japan
/ Buddhismus
/ Vermarktung
/ Spiritualität
/ Individualismus
|
RelBib Classification: | AD Religionssoziologie; Religionspolitik AG Religiöses Leben; materielle Religion BL Buddhismus KBM Asien TK Neueste Zeit |
weitere Schlagwörter: | B
Material Religion
B Japan B spiritual marketplace B affective retail B Buddhist economics B Capitalism |
Online Zugang: |
Volltext (lizenzpflichtig) |