From a ‘good death’ to a ‘calm heart’: Buddhist retailing meets self-care in contemporary Japan

This article explores how vendors of Buddhist goods, which are traditionally associated with death and funerary rites in Japan, have responded to religious decline by venturing into alternative spirituality, wellness, and home décor markets. Drawing on ethnographic fieldwork within Buddhist goods st...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Gould, Hannah 1971- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Carfax Publ. 2023
In: Journal of contemporary religion
Jahr: 2023, Band: 38, Heft: 2, Seiten: 203-224
normierte Schlagwort(-folgen):B Japan / Buddhismus / Vermarktung / Spiritualität / Individualismus
RelBib Classification:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
AG Religiöses Leben; materielle Religion
BL Buddhismus
KBM Asien
TK Neueste Zeit
weitere Schlagwörter:B Material Religion
B Japan
B spiritual marketplace
B affective retail
B Buddhist economics
B Capitalism
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)