Development of a Notion of Limit as Proximity From Discourse Analysis in Secondary-School Function Classes

Mathematical teaching and learning of an introductory calculus conception of limit in secondary school before students learn the formal definition of limit in higher education are discussed. In this study, applications of the theory of instruction based on "Formalizing Introductory Notions (FIN...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Shigeno, Kenji (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: David Publishing Company 2020
In: Cultural and religious studies
Jahr: 2020, Band: 8, Heft: 11, Seiten: 585-593
weitere Schlagwörter:B Nagle’s (2013) theory
B limit conception
B static notions of limit
B learning activities
B dynamic notions of limit
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)