More intercultural sensitivity, less cyberbullying: the role of religious education among high-school students

The present study aimed to explore the link between intercultural sensitivity, the four dimensions of cyberbullying, i.e. aggression, victimisation, cyber-defending, and passive bystander behaviour), and religious education as a formal study discipline in schools. Our sample consisted of 241 high sc...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Cucoș, Constantin (VerfasserIn) ; Grigore, Ana Nicoleta (VerfasserIn) ; Maftei, Alexandra (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge 2023
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2023, Band: 44, Heft: 2, Seiten: 229-242
weitere Schlagwörter:B Religious Education
B Cyberbullying
B Intercultural sensitivity
B late adolescents
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)