Religious Literacy and Our Pre-Critical Past

Using the recent emphasis on teaching religious literacy as an example, the paper argues that, despite seeming advances over the past few generations, the academic study of religion continues to employ problematic methods and terminology, indicative of unresolved theoretical issues that remain at th...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: McCutcheon, Russell T. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Palacky University Olomouc 2020
In: e-Rhizome
Jahr: 2020, Band: 2, Heft: 2, Seiten: 81-91
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Beschreibung
Zusammenfassung:Using the recent emphasis on teaching religious literacy as an example, the paper argues that, despite seeming advances over the past few generations, the academic study of religion continues to employ problematic methods and terminology, indicative of unresolved theoretical issues that remain at the heart of this scholarly exercise.
ISSN:2571-242X
Enthält:Enthalten in: e-Rhizome
Persistent identifiers:DOI: 10.5507/rh.2020.006