‘We’re all in this together, the kids and me’: beginning teachers’ use of their personal life knowledge in the Religious Education classroom

In the context of international debates about teachers’ knowledge, this essay reports a study of how and why a cohort of English trainee teachers of Religious Education used their personal life knowledge in their teaching. Four possible reasons for their commitment to this practice are examined. A b...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Everington, Judith (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge 2012
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2012, Band: 33, Heft: 3, Seiten: 343-355
weitere Schlagwörter:B communication research
B Religious Education
B teachers’ knowledge
B teacher effectiveness
B pupil motivation
B Teacher Education
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)