A tale of two schools: comparing and contrasting Jacobus Fruytier Scholengemeenschap in the Netherlands and Bradford Christian School in England

Drawing primarily upon interview and observation data, the aims, admission policies, and curriculum of two ‘strong’ Christian schools, one in the Netherlands and one in England, are compared and contrasted. Analysis of the beliefs and values of children, parents, and school leaders challenges assump...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Pike, Mark (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge 2010
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2010, Band: 31, Heft: 2, Seiten: 181-190
weitere Schlagwörter:B Policy
B Funding
B Christian
B Curriculum
B Faith
B Schools
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)