De-Centering Religion as Queer Pedagogical Practice

Inasmuch as the value of teaching rests in its liberating consciousness-raising possibilities, teaching theological ethics ought to aim toward and build upon justice-oriented practice. My efforts at justice-making in the classroom, especially around the subjects of race, gender, and sexuality, assum...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Young, Thelathia Nikki (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Equinox 2010
In: Bulletin for the study of religion
Jahr: 2010, Band: 39, Heft: 4
weitere Schlagwörter:B Ethics
B Queer
B Pedagogy
B Race
B Sexuality
B Youth
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)