Queering the Subject

Based on the author's experience, this essay considers how to "mainstream" queer issues into so-called "Great Books" courses. The author also suggests some concrete pedagogical strategies to use in courses that deal with sensitive subjects like sexuality.

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Armour, Ellen T. 1959- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Equinox 2010
In: Bulletin for the study of religion
Jahr: 2010, Band: 39, Heft: 4
weitere Schlagwörter:B Augustine
B Queer
B Pedagogy
B Gilgamesh
B Genesis
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)
Beschreibung
Zusammenfassung:Based on the author's experience, this essay considers how to "mainstream" queer issues into so-called "Great Books" courses. The author also suggests some concrete pedagogical strategies to use in courses that deal with sensitive subjects like sexuality.
ISSN:2041-1871
Enthält:Enthalten in: Bulletin for the study of religion
Persistent identifiers:DOI: 10.1558/bsor.v39i4.003