The Effects of R-Rated Movies on Adolescent and Young Adult Religiosity: Media as Self-Socialization

Arnett (J Youth Adolesc 24:519–533, 1995) has suggested that media are a form of self-socialization, meaning that people choose the media they consume and in turn become socialized into certain beliefs and values. Research has suggested that viewing R-rated movies may lead to decreases in religiosit...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Davignon, Phil (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Springer 2013
In: Review of religious research
Jahr: 2013, Band: 55, Heft: 4, Seiten: 615-628
weitere Schlagwörter:B Religious Socialization
B emerging adulthood
B Adolescent religiosity
Online Zugang: Volltext (JSTOR)
Volltext (lizenzpflichtig)
Parallele Ausgabe:Elektronisch