Why does ‘academic’ theology disable ministry?
Dissatisfaction about the ‘academic’ nature of ministerial training has existed for a considerable time. In a small-scale qualitative study of ministers in the Anglican Diocese of Oxford, England, it emerged that most if not all had experienced a disconnect between their academic study and the reali...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge, Taylor and Francis Group
2022
|
In: |
Practical theology
Jahr: 2022, Band: 15, Heft: 4, Seiten: 354-364 |
RelBib Classification: | FB Theologiestudium RB Kirchliches Amt; Gemeinde ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
communities of practice
B Academic theology B pastoral imagination B signature pedagogies B whole-life discipleship |
Online Zugang: |
Volltext (lizenzpflichtig) |