Teaching Race, Colonialism, and Theology in a Joint Project in North America and Africa: Insights from the Project

How do race and lived experiences of this construct impact student theological understandings? We embarked on a joint pedagogical venture spanning two continents about race and theology with groups of students whose encounters with race and its impacts on theology were markedly different—including s...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Holder Rich, Cynthia (VerfasserIn) ; Holder, Ward ca. 20./21. Jh. (VerfasserIn) ; Scheopner Torres, Aubrey (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge, Taylor & Francis Group 2022
In: Religious education
Jahr: 2022, Band: 117, Heft: 4, Seiten: 324-338
weitere Schlagwörter:B University education
B Theological Education
B Pedagogy
B Colonialism
B Africa
B North America
B Racism
B Race and theology
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)