A Proposal to Incorporate Experiential Education in Non-Confessional, Intercultural Religious Education: Reflections from and on the Norwegian Context

In Norway, religious education (RE) is a non-confessional and common core subject that should be taught in an objective, critical, and pluralistic manner. As a primary school subject, students learn about a variety of religions and worldviews together in the same classroom. The inclusive framing int...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Skrefsrud, Thor-André (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: MDPI 2022
In: Religions
Jahr: 2022, Band: 13, Heft: 8
weitere Schlagwörter:B Critical Thinking
B Religious Education
B Experiential Learning
B learning about and from religion
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)