Education and discipling in a performance-based or rote learning context
An ethnographic study in Nepal explores traditional cultural patterns of teaching and learning and asks how these patterns are also evident in teaching and discipling in the Nepali church. Pedagogical practices are analyzed to demonstrate the use of a performance-based model based on rote learning....
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Sage
2022
|
In: |
Missiology
Jahr: 2022, Band: 50, Heft: 3, Seiten: 273-289 |
RelBib Classification: | KBM Asien RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
Theological Education
B Ethnography B cultural learning B Pedagogy B Nepali church B DISCIPLING B Performance B rote learning B Nepal |
Online Zugang: |
Volltext (lizenzpflichtig) |