Education and discipling in a performance-based or rote learning context

An ethnographic study in Nepal explores traditional cultural patterns of teaching and learning and asks how these patterns are also evident in teaching and discipling in the Nepali church. Pedagogical practices are analyzed to demonstrate the use of a performance-based model based on rote learning....

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Bird, Christine Heather (VerfasserIn) ; Dale, Moyra (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Sage 2022
In: Missiology
Jahr: 2022, Band: 50, Heft: 3, Seiten: 273-289
RelBib Classification:KBM Asien
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Theological Education
B Ethnography
B cultural learning
B Pedagogy
B Nepali church
B DISCIPLING
B Performance
B rote learning
B Nepal
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)