Religious Education and Its Interaction with the Spiritual Dimension of Childhood: Teachers’ Perceptions, Understanding and Aspirations

In England, religious education (RE) is a part of the basic curriculum mandatory for all pupils in the compulsory years of schooling. This paper explores how RE and spirituality interact and whether one can contribute to the effective delivery of the other. It explores the experience of a small grou...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Hill, Ellie (VerfasserIn) ; Woolley, Richard (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: MDPI 2022
In: Religions
Jahr: 2022, Band: 13, Heft: 4
weitere Schlagwörter:B children’s spirituality
B Religious Education
B subject leadership
B Childhood
B Values
B Curriculum
B in service training and development
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)