Signature Events: The Role of Representative Major Events for the Branding of Catholic Pilgrimage Sites (Germany)
A new trend in destination marketing has been emerging for several years. Instead of many small events, locations rely on one brand-strengthening Signature Event that draws attention to the destination through its uniqueness. Because pilgrimage is arguably the oldest form of mass tourism, places of...
1. VerfasserIn: | |
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Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Dublin Institute of Technology
2022
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In: |
The international journal of religious tourism and pilgrimage
Jahr: 2022, Band: 10, Heft: 1, Seiten: 152-160 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Deutschland
/ Katholische Kirche
/ Religiöses Fest
/ Event-Marketing
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RelBib Classification: | CD Christentum und Kultur CH Christentum und Gesellschaft KBB Deutsches Sprachgebiet KDB Katholische Kirche |
weitere Schlagwörter: | B
place branding
B Pilgrimage B destination marketing B Religious Tourism B signature events |
Online Zugang: |
Volltext (lizenzpflichtig) |