Signature Events: The Role of Representative Major Events for the Branding of Catholic Pilgrimage Sites (Germany)

A new trend in destination marketing has been emerging for several years. Instead of many small events, locations rely on one brand-strengthening Signature Event that draws attention to the destination through its uniqueness. Because pilgrimage is arguably the oldest form of mass tourism, places of...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Hilpert, Markus 1970- (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
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Veröffentlicht: Dublin Institute of Technology 2022
In: The international journal of religious tourism and pilgrimage
Jahr: 2022, Band: 10, Heft: 1, Seiten: 152-160
normierte Schlagwort(-folgen):B Deutschland / Katholische Kirche / Religiöses Fest / Event-Marketing
RelBib Classification:CD Christentum und Kultur
CH Christentum und Gesellschaft
KBB Deutsches Sprachgebiet
KDB Katholische Kirche
weitere Schlagwörter:B place branding
B Pilgrimage
B destination marketing
B Religious Tourism
B signature events
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)