Muhammad Bello’s Curriculum of Study, as Detailed in Ḥāshiya ʿalā muqaddimat Īdāʿ al-nusūkh and Shifāʾ al-asqām: the Books and Teachers of Sokoto’s Second Ruler

In Muslim West Africa it is common practice for scholars to make a note of their teachers and the books they studied with them. Such bibliographical records both certify academic credentials and, in the nineteenth century, were a vital part of political legitimacy as a series of scholar-warriors too...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Naylor, Paul ca. 20./21. Jh. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Brill 2021
In: Islamic Africa
Jahr: 2021, Band: 12, Heft: 1, Seiten: 125-171
weitere Schlagwörter:B Translation
B Arabic
B African history
B Islam
B Education
B West Africa
B Sokoto
B Nigeria
B Archives
B Manuscript studies
B Fodiawa
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)