The Ethics of Citizen Science and Knowledge Games: Five Emerging Questions About Games that Support Citizen Science

Citizen science games such as Foldit (2008), EteRNA (2010), Eyewire (2012), and StallCatchers (2016) have been increasingly used to produce new knowledge. These games rely on the participation of the public - often amateurs or nonscientists - to help solve large-scale problems by contributing and an...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
Nebentitel:"Special Issue 'Revisiting Teaching and Games. Mapping out Ecosystems of Learning', edited by Björn Berg Marklund, Jordan Loewen-Colón and Maria Saridaki"
1. VerfasserIn: Schrier, Karen Kat (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: 2021
In: Gamevironments
Jahr: 2021, Band: 15, Seiten: 130-196
weitere Schlagwörter:B Ethics
B Games
B Gamevironments
B Citizen Science
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)