University Applicants from Refugee Backgrounds and the Intention to Drop Out from Pre‐Study Programs: A Mixed‐Methods Study

The mixed‐methods project WeGe investigates key factors for refugees’ integration into pre‐study programs and conditions for successful transitions to higher education institutions (HEIs). In this article, we first examine the dropout intentions of international students and refugee students partici...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Grüttner, Michael (VerfasserIn) ; Schröder, Stefanie (VerfasserIn) ; Berg, Jana (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Cogitatio Press 2021
In: Social Inclusion
Jahr: 2021, Band: 9, Heft: 3, Seiten: 130-141
weitere Schlagwörter:B pre‐study programs
B refugee students
B German higher education
B International students
B dropout intention
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)