Sustainable Collaboration to Support Vulnerable Youth: Mental Health Support Teams in Upper Secondary School

Schools play a central role in preventing mental health problems from affecting the development and educational opportunities of youth. While school health and social pedagogical support services have expanded in many countries, they are still not considered sufficient in meeting the needs of vulner...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Anvik, Cecilie (VerfasserIn) ; Waldahl, Ragnhild Holmen (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Cogitatio Press 2018
In: Social Inclusion
Jahr: 2018, Band: 6, Heft: 3, Seiten: 282-288
weitere Schlagwörter:B School
B Support
B Norway
B Collaboration
B vulnerable youth
B Mental Health
B Student
B drop out
B interprofessional team
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)