“What do I know?”: scholastic fallacies and pragmatic religiosity in mental health-seeking behaviour in India
This paper draws on ethnographic fieldwork on psychiatrists and their patients (their care-givers and their communities) in North India. It addresses the questions as to when and why people approach psychiatrists and religious healers by arguing that approaches assessing “explanatory models” and oth...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Taylor & Francis
2013
|
In: |
Mental health, religion & culture
Jahr: 2013, Band: 16, Heft: 4, Seiten: 403-418 |
weitere Schlagwörter: | B
explanatory model
B health-seeking behaviour B Religion B Mental Health B Psychiatry B Religiosity B India |
Online Zugang: |
Volltext (lizenzpflichtig) |
Parallele Ausgabe: | Nicht-Elektronisch
|