Prosociality, religiosity and values in adolescence: comparing the impact of religious and general schooling in Turkey
So far, there is no consensus in psychology research with regard to the relationship between religiosity and prosocial behaviour. However, this relationship is quite important for understanding the dynamics underlying prosociality in adolescence. In the present study, 1,170 Turkish adolescents (aged...
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
2021
|
In: |
Journal of beliefs and values
Jahr: 2021, Band: 42, Heft: 3, Seiten: 348-362 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Türkei
/ Heranwachsender
/ Schule
/ Unterricht
/ Wertethik
/ Religionsunterricht
/ Prosoziales Verhalten
/ Religiosität
|
RelBib Classification: | AD Religionssoziologie; Religionspolitik AG Religiöses Leben; materielle Religion KBL Naher Osten; Nordafrika NCC Sozialethik ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
religious schooling
B Prosociality B Values B Religiosity |
Online Zugang: |
Volltext (lizenzpflichtig) |