Initiating Children into Hermeneutical Discourses in Religious Education: A Response to Rachel Cope and Julian Stern

In response to previous articles in this journal by Rachel Cope and Julian Stern, and using an example of classroom practice, this article promotes a form of multi-faith religious education in which primary-school pupils (age 5-11) are re-conceived as joint researchers working alongside their teache...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Freathy, Rob (VerfasserIn) ; Freathy, Giles (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge, Taylor & Francis Group 2013
In: Journal for the Study of Spirituality
Jahr: 2013, Band: 3, Heft: 2, Seiten: 156-167
weitere Schlagwörter:B Pedagogy
B Religious Education
B Hermeneutics
B Research Methodology
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)