Whole Child Education in the Context of Islamic Schools in the United States: Principals’ Perspectives
In light of calls for renewal in Islamic schooling in the West, this study reconceptualizes the notion that Islamic education promotes wholeness through tarbiyah. The author conducted interviews with twenty principals of Islamic schools in the United States to understand these principals’ perspectiv...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge, Taylor & Francis Group
2021
|
In: |
Religious education
Jahr: 2021, Band: 116, Heft: 2, Seiten: 116-128 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
USA
/ Islam
/ Bekenntnisschule
/ Ganzheitlicher Unterricht
|
RelBib Classification: | AH Religionspädagogik BJ Islam KBQ Nordamerika ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
whole child education
B Islamic Education B Islamic school principals B tarbiyah B Islamic schools |
Online Zugang: |
Volltext (lizenzpflichtig) |