Teaching religious literacy to combat religious bullying: insights from North American secondary schools

"This text explores the phenomenon of religious bullying as it manifests in two North American contexts, and theorizes religious literacy as a viable school-based intervention to promote understanding of religious and non-religious difference. Using substantive, qualitative data from schools in...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Chan, W. Y. Alice (VerfasserIn)
Medienart: Druck Buch
Sprache:Englisch
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: New York London Routledge, Taylor & Francis 2021
In: Routledge research in religion and education (19)
Jahr: 2021
Schriftenreihe/Zeitschrift:Routledge research in religion and education 19
normierte Schlagwort(-folgen):B Nordamerika / Sekundarstufe / Religion / Ausgrenzung / Mobbing / Religiöse Bildung
RelBib Classification:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
AH Religionspädagogik
KBQ Nordamerika
weitere Schlagwörter:B Religious Education Study and teaching (Secondary)
B Religious Education (North America)
B Bullying in schools (North America)
Online Zugang: Inhaltsverzeichnis
Klappentext
Parallele Ausgabe:Elektronisch