Research insights: perceived differences about teaching and assessment practices in religious education

This paper discusses educational insights drawn from a mixed-methods study in Religious Education (RE). The study involved 238 teachers and school leaders, working in 65 Catholic schools in Western Australia (WA). The focus of the study was the educators’ perceptions of a large-scale, standardised a...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Poncini, Antonella (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Springer [2021]
In: Journal of Religious Education
Jahr: 2021, Band: 69, Heft: 1, Seiten: 37-56
RelBib Classification:KBS Australien; Ozeanien
KDB Katholische Kirche
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Religious Education
B Accountability
B School-based practices
B Large-scale standardised assessments
B Professional formation
B Policy expectations
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)