Autocracy for the people: modes of response-able action and the management of demise in Frostpunk

In the post-apocalyptic construction simulation Frostpunk (2018) two modes of action are confronted with each other. On the one hand, the player-leaders’ decisions concern their people. The players are, in Donna Haraway’s terms, response-able for and to the survivors of a global climate collapse in...

Ausführliche Beschreibung

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Bibliographische Detailangaben
Nebentitel:Special Issue: "Democracy Dies Playfully: (Anti-)Democratic Ideas in and Around Video Games"
1. VerfasserIn: Dolkemeyer, Lars (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Review
Sprache:Englisch
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Veröffentlicht: 2020
In: Gamevironments
Jahr: 2020, Band: 13, Seiten: 64-102
normierte Schlagwort(-folgen):B Videospiel / Autokratie / Moralische Verantwortung
RelBib Classification:ZB Soziologie
ZC Politik
ZG Medienwissenschaft; Digitalität; Kommunikationswissenschaft
weitere Schlagwörter:B gamevironments
B Frostpunk
B sympoiesis
B Management
B god game
B Rezension
B post-apocalypse
B Subjectivity
B tropico
B construction simulation
B Genre
B Community
B Interface
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)