Autocracy for the people: modes of response-able action and the management of demise in Frostpunk
In the post-apocalyptic construction simulation Frostpunk (2018) two modes of action are confronted with each other. On the one hand, the player-leaders’ decisions concern their people. The players are, in Donna Haraway’s terms, response-able for and to the survivors of a global climate collapse in...
Nebentitel: | Special Issue: "Democracy Dies Playfully: (Anti-)Democratic Ideas in and Around Video Games" |
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1. VerfasserIn: | |
Medienart: | Elektronisch Review |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
2020
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In: |
Gamevironments
Jahr: 2020, Band: 13, Seiten: 64-102 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Videospiel
/ Autokratie
/ Moralische Verantwortung
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RelBib Classification: | ZB Soziologie ZC Politik ZG Medienwissenschaft; Digitalität; Kommunikationswissenschaft |
weitere Schlagwörter: | B
gamevironments
B Frostpunk B sympoiesis B Management B god game B Rezension B post-apocalypse B Subjectivity B tropico B construction simulation B Genre B Community B Interface |
Online Zugang: |
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