The effects of spirituality and moral intensity on ethical business decisions: a cross-sectional study

We present a cross-sectional study of ethical decision-making correlated with spirituality and utilizing moral intensity as a moderator for workers in the Southeastern United States (N = 117). This study presents spirituality as an individual variable and moral intensity as a situational variable al...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Anderson, Stephen E. ca. 20./21. Jh. (VerfasserIn) ; Burchell, Jodine M. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Springer Science + Business Media B. V 2021
In: Journal of business ethics
Jahr: 2021, Band: 168, Heft: 1, Seiten: 137-149
weitere Schlagwörter:B Spirituality
B G40
B Interactionist theory
B G30
B G41
B Aufsatz in Zeitschrift
B ethical decision-making
B Moral Intensity
Online Zugang: Volltext (lizenzpflichtig)
Volltext (lizenzpflichtig)