Indie and Dojin Games: a Multilayered Cross-Cultural Comparison
The article provides a comparative account of two paradigms of independent videogame production: the Japanese dojin (doujin) games and the increasingly global indie games. Through a multilayered analysis, it expounds the conceptual metaphors associated with indie and d jin games, traces the two move...
1. VerfasserIn: | |
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Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Deutsch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
[2019]
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In: |
Gamevironments
Jahr: 2019, Band: 10, Seiten: 39-84 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Japan
/ Videospiel
/ Programmierung
/ Nonprofit-Bereich
/ Westliche Welt
/ Kulturvergleich
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RelBib Classification: | KBM Asien ZA Sozialwissenschaften ZB Soziologie ZG Medienwissenschaft; Digitalität; Kommunikationswissenschaft |
weitere Schlagwörter: | B
Gaming in Japan
B D jin games B Hobbyist game development B participatory culture B Indie games B Cultural History |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) Volltext (kostenfrei) |
Zusammenfassung: | The article provides a comparative account of two paradigms of independent videogame production: the Japanese dojin (doujin) games and the increasingly global indie games. Through a multilayered analysis, it expounds the conceptual metaphors associated with indie and d jin games, traces the two movements respective histories, situates them in wider media environments, and compares their characteristic traits. |
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ISSN: | 2364-382X |
Enthält: | Enthalten in: Gamevironments
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Persistent identifiers: | URN: urn:nbn:de:gbv:46-00107541-19 |