Indie and Dojin Games: a Multilayered Cross-Cultural Comparison

The article provides a comparative account of two paradigms of independent videogame production: the Japanese dojin (doujin) games and the increasingly global indie games. Through a multilayered analysis, it expounds the conceptual metaphors associated with indie and d jin games, traces the two move...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Fiadotau, Mikhail (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Deutsch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: [2019]
In: Gamevironments
Jahr: 2019, Band: 10, Seiten: 39-84
normierte Schlagwort(-folgen):B Japan / Videospiel / Programmierung / Nonprofit-Bereich / Westliche Welt / Kulturvergleich
RelBib Classification:KBM Asien
ZA Sozialwissenschaften
ZB Soziologie
ZG Medienwissenschaft; Digitalität; Kommunikationswissenschaft
weitere Schlagwörter:B Gaming in Japan
B D jin games
B Hobbyist game development
B participatory culture
B Indie games
B Cultural History
Online Zugang: Volltext (kostenfrei)
Volltext (kostenfrei)
Beschreibung
Zusammenfassung:The article provides a comparative account of two paradigms of independent videogame production: the Japanese dojin (doujin) games and the increasingly global indie games. Through a multilayered analysis, it expounds the conceptual metaphors associated with indie and d jin games, traces the two movements respective histories, situates them in wider media environments, and compares their characteristic traits.
ISSN:2364-382X
Enthält:Enthalten in: Gamevironments
Persistent identifiers:URN: urn:nbn:de:gbv:46-00107541-19