Teaching for social impact: integrating generational goals and concerns into religious education
Claims of everyone a changemaker and calls for social and environmental responsibility resonate with today’s young adults. Less religious than preceding generations, they tend instead to draw their values and purpose from consumer, cultural, and employment affinities. They also rely on their connect...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Springer
[2020]
|
In: |
Journal of Religious Education
Jahr: 2020, Band: 68, Heft: 3, Seiten: 417-434 |
RelBib Classification: | AD Religionssoziologie; Religionspolitik AH Religionspädagogik KBQ Nordamerika KBS Australien; Ozeanien RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
weitere Schlagwörter: | B
Young adults
B Social Impact B Studium B Praxis B Engaged practice |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Resolving-System) |