Teaching for social impact: integrating generational goals and concerns into religious education

Claims of everyone a changemaker and calls for social and environmental responsibility resonate with today’s young adults. Less religious than preceding generations, they tend instead to draw their values and purpose from consumer, cultural, and employment affinities. They also rely on their connect...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Sandberg, Kevin (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Springer [2020]
In: Journal of Religious Education
Jahr: 2020, Band: 68, Heft: 3, Seiten: 417-434
RelBib Classification:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
AH Religionspädagogik
KBQ Nordamerika
KBS Australien; Ozeanien
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Young adults
B Social Impact
B Studium
B Praxis
B Engaged practice
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Resolving-System)