Branding Bhakti: Krishna consciousness and the makeover of a movement
Introduction -- 1. A Brief History of ISKCON: 1965-Present -- 2. Contextualizing the Krishna Branders -- 3. Krishna Gets a New PR Team: Branding ISKCON as a Meditative Social Club -- 4. Branding ISKCON as the Heart of Yoga -- 5. Krishna West: ISKCON Must Be Reinvented, Not (Just) Rebranded -- Conclu...
1. VerfasserIn: | |
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Medienart: | Druck Buch |
Sprache: | Englisch |
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Veröffentlicht: |
Bloomington
Indiana University Press
2021
|
In: | Jahr: 2021 |
Schriftenreihe/Zeitschrift: | Framing the global
|
normierte Schlagwort(-folgen): | B
USA
/ Hare-Krischna-Bewegung
/ Kommerzialisierung
B Indien / Hare-Krischna-Bewegung / Globalisierung / Kommerzialisierung |
RelBib Classification: | AD Religionssoziologie; Religionspolitik AZ Neue Religionen KBM Asien KBQ Nordamerika |
weitere Schlagwörter: | B
Work-life balance
Religious aspects
Hinduism
B Meditation Hinduism B Branding (Marketing) B International Society for Krishna Consciousness (India) B International Society for Krishna Consciousness (United States) B Yoga B Globalization Religious aspects Hinduism |
Online Zugang: |
Inhaltsverzeichnis Klappentext Literaturverzeichnis |
Parallele Ausgabe: | Elektronisch
|
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