An ethical foundation for global citizenship education: a neo-Confucian perspective

Offering an ethical foundation for global citizenship education, this paper draws upon the ideas of neo-Confucian thinker Wang Yangming. Focussing on UNESCO’s goal to help learners acquire a sense of belonging to a broader community and humanity, this paper elucidates Wang’s concept of innate knowle...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Tan, Charlene (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2020]
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2020, Band: 41, Heft: 4, Seiten: 446-457
normierte Schlagwort(-folgen):B Staatsbürger / Globalisierung / Weltbürger / Wang-Yangming-Schule / Wertethik / Immanenz
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
BM Chinesischer Universismus; Konfuzianismus; Taoismus
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B innate knowledge
B Global Citizenship Education
B Unesco
B Neo-confucianism
B Wang Yangming
Online Zugang: Volltext (Resolving-System)