An ethical foundation for global citizenship education: a neo-Confucian perspective
Offering an ethical foundation for global citizenship education, this paper draws upon the ideas of neo-Confucian thinker Wang Yangming. Focussing on UNESCO’s goal to help learners acquire a sense of belonging to a broader community and humanity, this paper elucidates Wang’s concept of innate knowle...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2020]
|
In: |
Journal of beliefs and values
Jahr: 2020, Band: 41, Heft: 4, Seiten: 446-457 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Staatsbürger
/ Globalisierung
/ Weltbürger
/ Wang-Yangming-Schule
/ Wertethik
/ Immanenz
|
RelBib Classification: | AH Religionspädagogik BM Chinesischer Universismus; Konfuzianismus; Taoismus ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
innate knowledge
B Global Citizenship Education B Unesco B Neo-confucianism B Wang Yangming |
Online Zugang: |
Volltext (Resolving-System) |