The impact of religion: on character formation, ethical education, and the communication of values in late modern pluralistic societies

Late modern pluralistic societies are characterised by an infinitely multi-coloured individuality of their citizens and a wealth of associations and groups. This »plurality«, which is difficult to grasp, is welcomed by many people as a source of freedom, but feared by some people inside and many obs...

Full description

Saved in:  
Bibliographic Details
Authors: Witte, John 1959- (Author, Editor) ; Pickard, Stephen K. (Author, Editor)
Contributors: Welker, Michael 1947- (Editor)
Format: Electronic Book
Language:English
Subito Delivery Service: Order now.
Check availability: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Published: Leipzig Evangelische Verlagsanstalt 2020
In:Year: 2020
Standardized Subjects / Keyword chains:B Pluralistic society / Character formation / Moral education / Value notions / Christian upbringing
B Pluralistic society / Character formation / Moral education / Value notions / Religious education
Further subjects:B Justice
B Collection of essays
B Leadership
B Diacony
B Freedom
B Trust
B COMMUNITY OF CHRIST
B Moral Virtue
B Social Cohesion
B Religious Formation
B Autonomy
B Truth
B Conference program
Online Access: Volltext (lizenzpflichtig)
Parallel Edition:Non-electronic

MARC

LEADER 00000cam a2200000 4500
001 1734773812
003 DE-627
005 20240407193325.0
007 cr uuu---uuuuu
008 201006s2020 xx |||||o 00| ||eng c
020 |a 9783374064113  |9 978-3-374-06411-3 
024 3 |a 9783374064113 
035 |a (DE-627)1734773812 
035 |a (DE-599)KEP058250859 
035 |a (OCoLC)1199683354 
035 |a (EBP)058250859 
035 |a (UTB)9783374064113 
040 |a DE-627  |b ger  |c DE-627  |e rda 
041 |a eng 
072 7 |a HRL  |2 bicssc 
072 7 |a REL  |2 bisacsh 
072 7 |a 9542  |2 wsb 
072 7 |a HRLB  |2 bicssc 
072 7 |a REL067110  |2 bisacsh 
084 |a 0  |a 1  |2 ssgn 
084 |a BE 3740  |q SEPA  |2 rvk  |0 (DE-625)rvk/10583: 
084 |a 11.62  |2 bkl 
084 |a 80.45  |2 bkl 
084 |a 80.51  |2 bkl 
084 |a 11.05  |2 bkl 
245 1 4 |a The impact of religion  |b on character formation, ethical education, and the communication of values in late modern pluralistic societies  |c Michael Welker, John Witte, Stephen Pickard (eds.) 
264 1 |a Leipzig  |b Evangelische Verlagsanstalt  |c 2020 
336 |a Text  |b txt  |2 rdacontent 
337 |a Computermedien  |b c  |2 rdamedia 
338 |a Online-Ressource  |b cr  |2 rdacarrier 
520 |a Late modern pluralistic societies are characterised by an infinitely multi-coloured individuality of their citizens and a wealth of associations and groups. This »plurality«, which is difficult to grasp, is welcomed by many people as a source of freedom, but feared by some people inside and many observers outside as a social chaos. However, this plurality is countered by a limited number of so-called »social systems«, which are to a large extent characterised by organisational, institutional and normative structures and weight. The overwhelming majority of the contributions in this volume deal with the Christian religion, as pluralistic societies today thrive substantially in Christian environments. Contributions by Peter Carnley, Gregor Etzelmüller, Johannes Eurich, Jennifer Herdt, Admiel Kosman, Piet Naudé, Waihan Ng, Friederike Nüssel, Bernd Oberdorfer, Martin Percy, Stephen Pickard, Raja Sakrani, William Schweiker, Philipp Stoellger, Milton Wan, Renee Ip, and Michael Welker. [Der Einfluss der Religion auf Charakterbildung, ethische Erziehung und Kommunikation von Werten in spätmodernen pluralistischen Gesellschaften] Spätmoderne pluralistische Gesellschaften sind von einer unendlich vielfarbigen Individualität ihrer Bürgerinnen und Bürger und einer Fülle von Zusammenschlüssen und Gruppierungen geprägt. Diese schwer zu fassende »Pluralität« wird von vielen Menschen als Quellgrund der Freiheit begrüßt, von manchen Innenstehenden und vielen Außenstehenden aber auch als soziales Chaos gefürchtet. Doch dieser Pluralität steht eine begrenzte Zahl von sogenannten »sozialen Systemen« gegenüber, die in hohem Maße organisatorisch, institutionell und normativ geprägt sind. Die überwältigende Mehrzahl der Beiträge diese Bandes behandeln die christliche Religion, da pluralistische Gesellschaften heute wesentlich in christlichen Umgebungen gedeihen. This book on the influence of religion on the ethos of pluralistic societies is part of a series of ten international research projects with contributions from all continents. The influences of the market, law, science, politics, media, family, education, medicine and defense will also be examined. 
601 |a Religion 
601 |a communicare 
650 4 |a Leadership 
650 4 |a Autonomy 
650 4 |a Freedom 
650 4 |a Justice 
650 4 |a Truth 
650 4 |a Social Cohesion 
650 4 |a Trust 
650 4 |a Diacony 
650 4 |a Moral Virtue 
650 4 |a Religious Formation 
650 4 |a COMMUNITY OF CHRIST 
655 7 |a Aufsatzsammlung  |0 (DE-588)4143413-4  |0 (DE-627)105605727  |0 (DE-576)209726091  |2 gnd-content 
655 7 |a Konferenzschrift  |0 (DE-588)1071861417  |0 (DE-627)826484824  |0 (DE-576)433375485  |2 gnd-content 
689 0 0 |d s  |0 (DE-588)4137185-9  |0 (DE-627)105651923  |0 (DE-576)209675497  |2 gnd  |a Pluralistische Gesellschaft 
689 0 1 |d s  |0 (DE-588)4147572-0  |0 (DE-627)105575496  |0 (DE-576)209757841  |2 gnd  |a Charakterbildung 
689 0 2 |d s  |0 (DE-588)4055179-9  |0 (DE-627)10467511X  |0 (DE-576)209112611  |2 gnd  |a Sittliche Erziehung 
689 0 3 |d s  |0 (DE-588)4132695-7  |0 (DE-627)104653477  |0 (DE-576)209637749  |2 gnd  |a Wertorientierung 
689 0 4 |d s  |0 (DE-588)4010085-6  |0 (DE-627)104598840  |0 (DE-576)208885897  |2 gnd  |a Christliche Erziehung 
689 0 |5 DE-101 
689 1 0 |d s  |0 (DE-588)4137185-9  |0 (DE-627)105651923  |0 (DE-576)209675497  |2 gnd  |a Pluralistische Gesellschaft 
689 1 1 |d s  |0 (DE-588)4147572-0  |0 (DE-627)105575496  |0 (DE-576)209757841  |2 gnd  |a Charakterbildung 
689 1 2 |d s  |0 (DE-588)4055179-9  |0 (DE-627)10467511X  |0 (DE-576)209112611  |2 gnd  |a Sittliche Erziehung 
689 1 3 |d s  |0 (DE-588)4132695-7  |0 (DE-627)104653477  |0 (DE-576)209637749  |2 gnd  |a Wertorientierung 
689 1 4 |d s  |0 (DE-588)4130226-6  |0 (DE-627)104418583  |0 (DE-576)209617160  |2 gnd  |a Religiöse Erziehung 
689 1 |5 DE-101 
700 1 |e HerausgeberIn  |0 (DE-588)115716475  |0 (DE-627)077424875  |0 (DE-576)163521387  |4 edt  |a Welker, Michael  |d 1947- 
700 1 |e HerausgeberIn  |e VerfasserIn  |0 (DE-588)124854079  |0 (DE-627)559138709  |0 (DE-576)164900667  |4 edt  |4 aut  |a Witte, John  |d 1959- 
700 1 |e HerausgeberIn  |e VerfasserIn  |0 (DE-588)1057792306  |0 (DE-627)795233035  |0 (DE-576)318675641  |4 edt  |4 aut  |a Pickard, Stephen K. 
776 1 |z 9783374064106 
776 0 8 |i Erscheint auch als  |n Druck-Ausgabe  |t The impact of religion  |d Leipzig : Evangelische Verlagsanstalt, 2020  |h 283 Seiten  |w (DE-627)1681829894  |z 9783374064106  |z 3374064108  |k Non-Electronic 
856 4 0 |u https://elibrary.utb.de/doi/book/10.36199/9783374064113  |m X:UTB  |q application/pdf  |x Verlag  |z lizenzpflichtig 
912 |a ZDB-41-SEL  |b 2020 
912 |a ZDB-41-SSTH  |b 2020  |c 2 
912 |a ZDB-41-STH  |b 2020 
912 |a EBS-41-SEL 
936 r v |a BE 3740  |b Pluralismus  |k Theologie und Religionswissenschaften  |k Religionswissenschaft  |k Systematische Religionswissenschaft (auch: Religionsphänomenologie)  |k Religionskontakt  |k Pluralismus  |0 (DE-627)1273429214  |0 (DE-625)rvk/10583:  |0 (DE-576)203429214 
936 b k |a 11.62  |j Christliche Ethik  |x Religionswissenschaft  |q SEPA  |0 (DE-627)10640380X 
936 b k |a 80.45  |j Ethische Erziehung  |q SEPA  |0 (DE-627)106414496 
936 b k |a 80.51  |j Religiöse Erziehung  |q SEPA  |0 (DE-627)106414550 
936 b k |a 11.05  |j Religionssoziologie  |q SEPA  |0 (DE-627)106404202 
950 |a Systematische Theologie 2020_2 
951 |a BO 
ACO |a 1 
ELC |a 1 
ORI |a TA-MARC-ixtheo_oa001.raw 
REL |a 1 
STA 0 0 |a Character formation,Christian upbringing,Christian education,Moral education,Ethical education,Pluralistic society,Religious education,Trust,Value notions,Value orientation,Value attitude 
STB 0 0 |a Attachement aux valeurs,Importance des valeurs,Importance des valeurs,Formation du caractère,Société pluraliste,Société plurielle,Société plurielle,Trust,Éducation chrétienne,Éducation morale,Éducation religieuse 
STC 0 0 |a Educación cristiana,Educación moral,Educación religiosa,Formación del carácter,Orientación en valores,Sociedad pluralista,Trust 
STD 0 0 |a Educazione cristiana,Educazione morale,Educazione religiosa,Formazione del carattere,Orientamento ai valori,Società pluralista,Trust 
STE 0 0 |a 价值导向,品格教育,品格塑造,基督徒培育,基督徒培养,多元社会,多元代社会,宗教教育,道德教育 
STF 0 0 |a 價值導向,品格教育,品格塑造,基督徒培育,基督徒培養,多元社會,多元代社會,宗教教育,托拉斯,道德教育 
STG 0 0 |a Educação cristã,Educação moral,Educação religiosa,Formação do caráter,Orientação em valores,Sociedade pluralista,Trust 
STH 0 0 |a Trust,Траст,Нравственное воспитание,Плюралистическое общество,Религиозное воспитание,Формирование характера,Христианское воспитание,Ценностная ориентация 
STI 0 0 |a Διαμόρφωση χαρακτήρα,Ηθική εκπαίδευση,Ηθική διαπαιδαγώγηση,Θρησκευτική εκπαίδευση,Πλουραλιστική κοινωνία,Προσανατολισμός στις αξίες,Τραστ,Trust,Εμπίστευμα,Χριστιανική εκπαίδευση 
SUB |a REL 
SYG 0 0 |a Plurale Gesellschaft,Pluralismus , Charakter , Ethische Erziehung,Moral,Moralerziehung,Moralische Erziehung,Moralpädagogik , Werteorientierung,Werthaltung,Wertvorstellung,Wertbewusstsein , Christentum , Plurale Gesellschaft,Pluralismus , Charakter , Ethische Erziehung,Moral,Moralerziehung,Moralische Erziehung,Moralpädagogik , Werteorientierung,Werthaltung,Wertvorstellung,Wertbewusstsein , Glaubenserziehung