‘Sami Religion’ in Sámi Curricula in RE in the Norwegian School System: An Analysis of the Importance of Terms
In this article, we map and analyse the changes in conceptualisation and ideas on Sámi and indigenous people in the Sámi (Religious Education) RE curricula for primary and secondary school in the period from 1997 to 2015. Through the analysis of five sets of curricula for RE in this period, we inves...
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
MDPI
[2020]
|
In: |
Religions
Jahr: 2020, Band: 11, Heft: 9 |
weitere Schlagwörter: | B
Indigenous Religion
B Sámi B Religious Education B Curriculum B Indigenous People |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Verlag) Volltext (doi) |