Hearing Religious Music. The Subject-Object Relationship of the Listener and the Piece of Music in a Consumption Era
In a concert hall, the attitude of the audience focusses on the formalistic aspects of music. In religious rituals, music is a means of leading the hearer to a spiritual experience. What happens when music, meant originally for a liturgical purpose, is played in a concert setting? Gadamer shows, wit...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Sciendo, De Gruyter
[2020]
|
In: |
Perichoresis
Jahr: 2020, Band: 18, Heft: 3, Seiten: 63-75 |
RelBib Classification: | CD Christentum und Kultur KAJ Kirchengeschichte 1914-; neueste Zeit RD Hymnologie VA Philosophie |
weitere Schlagwörter: | B
Play
B religious music B Art B Religion B Gadamer |
Online Zugang: |
Volltext (doi) Volltext (kostenfrei) |