Intercultural, postcolonial, experiential: A case study in forming congregational mission leaders in seminaries
This article describes the objectives, methodology, and outcomes of a course designed to accompany seminary-organized intercultural learning trips. The course is framed around race as a primary marker of difference in US society which has exercised a profound and lasting influence on the conceptuali...
VerfasserInnen: | ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Sage
[2020]
|
In: |
Missiology
Jahr: 2020, Band: 48, Heft: 2, Seiten: 192-206 |
RelBib Classification: | CD Christentum und Kultur KAH Kirchengeschichte 1648-1913; Neuzeit RJ Mission; Missionswissenschaft ZB Soziologie |
weitere Schlagwörter: | B
Theological Education
B Postcolonial Mission B Intercultural B Experiential Learning B missional formation B antiracism training B Freire B Racism B cultural proficiency |
Online Zugang: |
Volltext (Deutschlandweit zugänglich) Volltext (doi) |