Intercultural, postcolonial, experiential: A case study in forming congregational mission leaders in seminaries

This article describes the objectives, methodology, and outcomes of a course designed to accompany seminary-organized intercultural learning trips. The course is framed around race as a primary marker of difference in US society which has exercised a profound and lasting influence on the conceptuali...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Gonxhe, Kimberly (VerfasserIn) ; Farrell, B. Hunter (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Sage [2020]
In: Missiology
Jahr: 2020, Band: 48, Heft: 2, Seiten: 192-206
RelBib Classification:CD Christentum und Kultur
KAH Kirchengeschichte 1648-1913; Neuzeit
RJ Mission; Missionswissenschaft
ZB Soziologie
weitere Schlagwörter:B Theological Education
B Postcolonial Mission
B Intercultural
B Experiential Learning
B missional formation
B antiracism training
B Freire
B Racism
B cultural proficiency
Online Zugang: Volltext (Deutschlandweit zugänglich)
Volltext (doi)