The Moving Image and the Time of Prophecy: Trauma and Precognition in L. Von Trier’s Melancholia (2011) and D. Villeneuve’s Arrival (2016)
Both the deferred recurrence of post-traumatic symptoms and the foresight granted by prophetic vision bring about a disruption of temporality and generate a chronological discontinuity which is often formally rendered as narrative discontinuity. This similarity produces an interpretive ambiguity tha...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
2020
|
In: |
The journal of religion and film
Jahr: 2020, Band: 24, Heft: 1, Seiten: 1-22 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Melancholia (Film) (2011)
/ Arrival
/ Trauma
/ Prophetie
/ Temporalität
|
RelBib Classification: | AB Religionsphilosophie; Religionskritik; Atheismus AE Religionspsychologie AG Religiöses Leben; materielle Religion |
weitere Schlagwörter: | B
CHRISTIAN eschatology
B Time B trauma, film B Mahayana Buddhism B Prophecy |
Online Zugang: |
Volltext (kostenfrei) |