The End of Desire: The Soteriological Significance of Desire, Hope, and Belief in Andrei Tarkovsky’s STALKER (USSR 1979)

This article explores the soteriological significance of desire in Сталкер (STALKER, Andrei Tarkovsky, RU 1979). At the heart of the film, deep within a paranormal and psychosomatic frontier called the Zone, is a space which signifies the end of all desire: the Room, a preternatural place of mystica...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Lorenz, James (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Institut f. Fundamentaltheologie [2020]
In: Journal for religion, film and media
Jahr: 2020, Band: 6, Heft: 1, Seiten: 37-52
normierte Schlagwort(-folgen):B Tarkovskij, Andrej 1932-1986 / Stalker (Film, 1979) / Foi / Espérance / Désir / Rédemption
RelBib Classification:AG Religiöses Leben; materielle Religion
AZ Neue Religionen
weitere Schlagwörter:B Christology
B Desire
B Trinity
B Andrei Tarkovsky
B STALKER (1979)
B Soteriology
Online Zugang: Volltext (doi)
Volltext (kostenfrei)