The End of Desire: The Soteriological Significance of Desire, Hope, and Belief in Andrei Tarkovsky’s STALKER (USSR 1979)
This article explores the soteriological significance of desire in Сталкер (STALKER, Andrei Tarkovsky, RU 1979). At the heart of the film, deep within a paranormal and psychosomatic frontier called the Zone, is a space which signifies the end of all desire: the Room, a preternatural place of mystica...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Institut f. Fundamentaltheologie
[2020]
|
In: |
Journal for religion, film and media
Jahr: 2020, Band: 6, Heft: 1, Seiten: 37-52 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Tarkovskij, Andrej 1932-1986
/ Stalker (Film, 1979)
/ Foi
/ Espérance
/ Désir
/ Rédemption
|
RelBib Classification: | AG Religiöses Leben; materielle Religion AZ Neue Religionen |
weitere Schlagwörter: | B
Christology
B Desire B Trinity B Andrei Tarkovsky B STALKER (1979) B Soteriology |
Online Zugang: |
Volltext (doi) Volltext (kostenfrei) |