Phonological Awareness and Letter Knowledge in Qurʾanic Reading: A-ba-ha-ta Method as a Case Study

Phonological awareness and letter knowledge are essential elements needed for a person to be able to read and this includes the reading of the Quran. This study examined and explored the role of phonological awareness and letter knowledge, via A-ba-ha-ta method for teaching to read and write the Qur...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Yusoff, Zulkifli Mohd (VerfasserIn) ; Raja Jamilah Raja Yusof (VerfasserIn) ; Ibrahim, Muhammad Lukman (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Brill [2020]
In: Al-Bayān
Jahr: 2020, Band: 18, Heft: 1, Seiten: 1-28
weitere Schlagwörter:B A-ba-ha-ta method
B phonological awareness
B letter naming
B Qurʾanic learning
Online Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)