Phonological Awareness and Letter Knowledge in Qurʾanic Reading: A-ba-ha-ta Method as a Case Study
Phonological awareness and letter knowledge are essential elements needed for a person to be able to read and this includes the reading of the Quran. This study examined and explored the role of phonological awareness and letter knowledge, via A-ba-ha-ta method for teaching to read and write the Qur...
VerfasserInnen: | ; ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Brill
[2020]
|
In: |
Al-Bayān
Jahr: 2020, Band: 18, Heft: 1, Seiten: 1-28 |
weitere Schlagwörter: | B
A-ba-ha-ta method
B phonological awareness B letter naming B Qurʾanic learning |
Online Zugang: |
Volltext (Verlag) Volltext (doi) |