Centering Indigenous People in the Study of Religion in America

This essay considers Jennifer Graber’s The Gods of Indian Country and Pamela Klassen’s The Story of Radio Mind together in considering new developments in the field of Native American and Indigenous studies. Hale examines how these books discuss the role of religion in shaping settler colonialism in...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Hale, Tiffany (VerfasserIn)
Beteiligte: Graber, Jennifer 1973- (VerfasserIn des Bezugswerks) ; Klassen, Pamela E. 1967- (VerfasserIn des Bezugswerks)
Medienart: Elektronisch Review
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Brill [2020]
In: Numen
Jahr: 2020, Band: 67, Heft: 2/3, Seiten: 303-307
Rezension von:The gods of Indian country (New York, NY : Oxford University Press, 2018) (Hale, Tiffany)
The story of radio mind (Chicago : The University of Chicago Press, 2018) (Hale, Tiffany)
RelBib Classification:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
AF Religionsgeographie
BB Indigene Religionen
KBQ Nordamerika
weitere Schlagwörter:B Canada
B Usa
B Rezension
B Media
B Religion
B Indigenous history
B Missions
B North America
Online Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)
Beschreibung
Zusammenfassung:This essay considers Jennifer Graber’s The Gods of Indian Country and Pamela Klassen’s The Story of Radio Mind together in considering new developments in the field of Native American and Indigenous studies. Hale examines how these books discuss the role of religion in shaping settler colonialism in North America in the nineteenth and early twentieth centuries. She concludes that both works raise pressing methodological questions about how historians of religion can center the lives of Native American people in their work.
ISSN:1568-5276
Bezug:Kritik in "North America, Turtle Island, and the Study of Religion (2020)"
Enthält:Enthalten in: Numen
Persistent identifiers:DOI: 10.1163/15685276-12341579