Growing interreligious and intercultural competence in the classroom
Building on various models for intercultural and interreligious competence (IC/IR competence), this essay argues that classroom learning about religious and cultural diversity will engage students' "sociological imaginations" and lead to increased IC/IR competence. The current strateg...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Wiley-Blackwell
[2020]
|
In: |
Teaching theology and religion
Jahr: 2020, Band: 23, Heft: 1, Seiten: 17-33 |
RelBib Classification: | AD Religionssoziologie; Religionspolitik AG Religiöses Leben; materielle Religion AH Religionspädagogik AX Interreligiöse Beziehungen ZF Pädagogik |
Online Zugang: |
Volltext (Verlag) Volltext (doi) |