Growing interreligious and intercultural competence in the classroom

Building on various models for intercultural and interreligious competence (IC/IR competence), this essay argues that classroom learning about religious and cultural diversity will engage students' "sociological imaginations" and lead to increased IC/IR competence. The current strateg...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Lindsay, Jenn (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Wiley-Blackwell [2020]
In: Teaching theology and religion
Jahr: 2020, Band: 23, Heft: 1, Seiten: 17-33
RelBib Classification:AD Religionssoziologie; Religionspolitik
AG Religiöses Leben; materielle Religion
AH Religionspädagogik
AX Interreligiöse Beziehungen
ZF Pädagogik
Online Zugang: Volltext (Verlag)
Volltext (doi)