Including or excluding religion and worldviews in schools? Finnish teachers' and teacher students' perceptions
How schools navigate between the demands presented by secularisation, and the increasing plurality of religious traditions has become a very topical issue in many European countries, including Finland, in recent decades. The question is both practical and philosophical by nature because the ways in...
VerfasserInnen: | ; ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2020]
|
In: |
Journal of beliefs and values
Jahr: 2020, Band: 41, Heft: 1, Seiten: 114-128 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Finnland
/ Säkularismus
/ Lehrer
/ Lehramtsanwärter
/ Religion
/ Unterricht
/ Weltanschauung
/ Debatte
|
RelBib Classification: | AH Religionspädagogik AX Interreligiöse Beziehungen KBE Nordeuropa; Skandinavien ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
Worldviews
B Secularisation B Religions B Teacher Education |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Resolving-System) |