Including or excluding religion and worldviews in schools? Finnish teachers' and teacher students' perceptions

How schools navigate between the demands presented by secularisation, and the increasing plurality of religious traditions has become a very topical issue in many European countries, including Finland, in recent decades. The question is both practical and philosophical by nature because the ways in...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Niemi, Pia-Maria (VerfasserIn) ; Kallioniemi, Arto (VerfasserIn) ; Kimanen, Anuleena (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2020]
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2020, Band: 41, Heft: 1, Seiten: 114-128
normierte Schlagwort(-folgen):B Finnland / Säkularismus / Lehrer / Lehramtsanwärter / Religion / Unterricht / Weltanschauung / Debatte
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
AX Interreligiöse Beziehungen
KBE Nordeuropa; Skandinavien
ZF Pädagogik
weitere Schlagwörter:B Worldviews
B Secularisation
B Religions
B Teacher Education
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Resolving-System)