Lonely Joy: How Families with Nonverbal Children with Disabilities Communicate, Collaborate, and Resist in a World that Values Words

Drawing on ethnographic research with four families with children with profound cognitive disabilities who are nonverbal, this article argues that communication and joy among such families are undermined by common perceptions of disability as tragedy and lack of language as absence of communication....

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Raffety, Erin (VerfasserIn) ; Foote, Laura S. (VerfasserIn) ; Harris, Emily (VerfasserIn) ; Vollrath, Kevin (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge, Taylor & Francis Group [2019]
In: Journal of pastoral theology
Jahr: 2019, Band: 29, Heft: 2, Seiten: 101-115
RelBib Classification:NCB Individualethik
RG Seelsorge
ZB Soziologie
weitere Schlagwörter:B Disability
B Resistance
B Joy
B Families
B Communication
B nonverbal
Online Zugang: Volltext (Resolving-System)