Overcoming religious illiteracy: a cultural studies approach to the study of religion in secondary education

In Overcoming Religious Illiteracy, Harvard professor and Phillips Academy, Andover, teacher Diane L. Moore argues that though the United States is one of the most religiously diverse nations in the world, the vast majority of citizens are woefully ignorant about religion itself and the basic tenets...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Moore, Diane L. (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch/Druck Buch
Sprache:Englisch
Subito Bestelldienst: Jetzt bestellen.
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: New York Palgrave Macmillan October 2007
In:Jahr: 2007
Ausgabe:First edition
weitere Schlagwörter:B Religious Tolerance (United States)
B Religion ; Study and teaching (Secondary)
B United States
B Religion Study and teaching (Secondary)
B Religious Tolerance
B Religion in the public schools
Online Zugang: Contributor biographical information (Verlag)
Inhaltstext (Verlag)
Inhaltsverzeichnis (Verlag)
Volltext (doi)