Secularities-in-Practice: Accommodating Muslim Pupils and Preserving Danish Identity in Multi-ethnic Danish Schools

This article explores the ideals and practices of moderate secularism characteristic of Danish schools' approach to Muslim pupils, Islam, and religion in general. It argues that while these reflect the Danish ‘culture of secularity' (Wohlrab-Sahr & Burchardt 2012), differences in ‘secu...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
1. VerfasserIn: Gilliam, Laura (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Brill [2019]
In: Journal of religion in Europe
Jahr: 2019, Band: 12, Heft: 1, Seiten: 1-26
normierte Schlagwort(-folgen):B Dänemark / Schule / Säkularismus / Religion / Islam / Kulturelle Identität
RelBib Classification:AH Religionspädagogik
BJ Islam
KBE Nordeuropa; Skandinavien
weitere Schlagwörter:B social figurations
B civilising projects
B Danish schools
B moderate secularism
B Muslim pupils
B school secularities
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Resolving-System)
Volltext (doi)