Secularities-in-Practice: Accommodating Muslim Pupils and Preserving Danish Identity in Multi-ethnic Danish Schools
This article explores the ideals and practices of moderate secularism characteristic of Danish schools' approach to Muslim pupils, Islam, and religion in general. It argues that while these reflect the Danish culture of secularity' (Wohlrab-Sahr & Burchardt 2012), differences in secu...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Brill
[2019]
|
In: |
Journal of religion in Europe
Jahr: 2019, Band: 12, Heft: 1, Seiten: 1-26 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Dänemark
/ Schule
/ Säkularismus
/ Religion
/ Islam
/ Kulturelle Identität
|
RelBib Classification: | AH Religionspädagogik BJ Islam KBE Nordeuropa; Skandinavien |
weitere Schlagwörter: | B
social figurations
B civilising projects B Danish schools B moderate secularism B Muslim pupils B school secularities |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Resolving-System) Volltext (doi) |