The Current and Future Directions of Theological Education
An introduction is presented in which editors discusses various articles within the issue on topics including impact of teaching Islam and interfaith engagement, shape of theological education and presence of sexism and misogyny present in theological education.
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
The University of North Carolina Press
2019
|
In: |
Cross currents
Jahr: 2019, Band: 69, Heft: 1, Seiten: 5-9 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Theologe
/ Ausbildung
/ Islamische Theologie
/ Interreligiöser Dialog
/ Geschlechterrolle
|
RelBib Classification: | AX Interreligiöse Beziehungen BJ Islam CC Christentum und nichtchristliche Religionen; interreligiöse Beziehungen FB Theologiestudium |
weitere Schlagwörter: | B
Theological Education
B Islamic Education B Sexism |
Online Zugang: |
Volltext (lizenzpflichtig) |
Zusammenfassung: | An introduction is presented in which editors discusses various articles within the issue on topics including impact of teaching Islam and interfaith engagement, shape of theological education and presence of sexism and misogyny present in theological education. |
---|---|
ISSN: | 1939-3881 |
Enthält: | Enthalten in: Cross currents
|
Persistent identifiers: | DOI: 10.1111/cros.12351 |