Analogous activities: Tools for thinking comparatively in religious studies courses
This article discusses an experiential teaching method that uses secular activities that are simple, accessible, and analogous to religious practice in order to facilitate comparative religious study. These "analogous activities" - for example, social rituals, stillness, yoga, a social med...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Wiley-Blackwell
[2019]
|
In: |
Teaching theology and religion
Jahr: 2019, Band: 22, Heft: 2, Seiten: 114-126 |
RelBib Classification: | AG Religiöses Leben; materielle Religion AH Religionspädagogik ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
comparative study of religion
B Experiential Learning B introductory courses B lived religions B Religious Practice |
Online Zugang: |
Volltext (Resolving-System) Volltext (doi) |