What conditions education for forgiveness in terms of the neo-Thomistic philosophy of education
The article addresses questions about the conditions of education for forgiveness, analysing them in terms of philosophy of education. The first part provides a review of the philosophical discussion on forgiveness. Revolving around the essence and moral value of forgiving, it is a debate which offe...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Springer
[2018]
|
In: |
Journal of Religious Education
Jahr: 2018, Band: 66, Heft: 1, Seiten: 23-36 |
RelBib Classification: | KDB Katholische Kirche NCB Individualethik VA Philosophie ZF Pädagogik |
weitere Schlagwörter: | B
Forgiveness
B Prudent forgiveness B Neo-Thomistic pedagogy B Education for forgiveness B Cardinal virtues |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Resolving-System) |