Promoting positive community relations: what can RE learn from social psychology and the shared space project?
In this article we considered the relevance of specific claims that 'multi-faith' approaches to Religious Education (RE) play a role in promoting good community relations. In doing so, we adopted a social-psychological perspective where engaging in positive and meaningful interactions with...
VerfasserInnen: | ; ; ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2019]
|
In: |
Journal of beliefs and values
Jahr: 2019, Band: 40, Heft: 2, Seiten: 215-227 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
宗教課程
/ 群體
/ Interaktionserziehung
/ 社交心理學
|
weitere Schlagwörter: | B
intergroup contact theory
B religious education(RE) B community relations |
Online Zugang: |
Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (Resolving-System) |