Promoting positive community relations: what can RE learn from social psychology and the shared space project?

In this article we considered the relevance of specific claims that 'multi-faith' approaches to Religious Education (RE) play a role in promoting good community relations. In doing so, we adopted a social-psychological perspective where engaging in positive and meaningful interactions with...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Williams, Amanda (VerfasserIn) ; McKeown, Shelley (VerfasserIn) ; Orchard, Janet (VerfasserIn) ; Wright, Kathryn (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2019]
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2019, Band: 40, Heft: 2, Seiten: 215-227
normierte Schlagwort(-folgen):B 宗教課程 / 群體 / Interaktionserziehung / 社交心理學
weitere Schlagwörter:B intergroup contact theory
B religious education(RE)
B community relations
Online Zugang: Vermutlich kostenfreier Zugang
Volltext (Resolving-System)