Enacting critical hermeneutics in religious education: epistemological tensions, contextual realities, and teachers' challenges
This article investigates Greek-Cypriot primary school teachers' challenges to enact critical hermeneutics in religious education (RE) within a confessional context. Critical hermeneutics combines elements from critical and hermeneutical theories, emphasising the importance of grounding the con...
VerfasserInnen: | ; ; |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Aufsatz |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Journals Online & Print: | |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
Routledge
[2018]
|
In: |
Journal of beliefs and values
Jahr: 2018, Band: 39, Heft: 4, Seiten: 399-415 |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Zypern (Süd)
/ Religionsunterricht
/ Hermeneutik
|
RelBib Classification: | KBK Osteuropa KDF Orthodoxe Kirche RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik |
weitere Schlagwörter: | B
Teachers
B Cyprus B Critical hermeneutics B pedagogies B religious education (RE) |
Online Zugang: |
Volltext (Resolving-System) |