Enacting critical hermeneutics in religious education: epistemological tensions, contextual realities, and teachers' challenges

This article investigates Greek-Cypriot primary school teachers' challenges to enact critical hermeneutics in religious education (RE) within a confessional context. Critical hermeneutics combines elements from critical and hermeneutical theories, emphasising the importance of grounding the con...

Ausführliche Beschreibung

Gespeichert in:  
Bibliographische Detailangaben
VerfasserInnen: Zembylas, Michalinos ca. 20./21. Jh. (VerfasserIn) ; Antoniou, Marios (VerfasserIn) ; Loukaidis, Loizos (VerfasserIn)
Medienart: Elektronisch Aufsatz
Sprache:Englisch
Verfügbarkeit prüfen: HBZ Gateway
Journals Online & Print:
Lade...
Fernleihe:Fernleihe für die Fachinformationsdienste
Veröffentlicht: Routledge [2018]
In: Journal of beliefs and values
Jahr: 2018, Band: 39, Heft: 4, Seiten: 399-415
normierte Schlagwort(-folgen):B Zypern (Süd) / Religionsunterricht / Hermeneutik
RelBib Classification:KBK Osteuropa
KDF Orthodoxe Kirche
RF Christliche Religionspädagogik; Katechetik
weitere Schlagwörter:B Teachers
B Cyprus
B Critical hermeneutics
B pedagogies
B religious education (RE)
Online Zugang: Volltext (Resolving-System)