Religion in the Media: A Linguistic Analysis
This ground-breaking book takes an interdisciplinary approach to language, religion and media using an audience-response study. In this book, the author investigates how the three Abrahamic faiths - Christianity, Judaism and Islam - are represented in mainstream British media and analyses how member...
1. VerfasserIn: | |
---|---|
Medienart: | Elektronisch Buch |
Sprache: | Englisch |
Verfügbarkeit prüfen: | HBZ Gateway |
Fernleihe: | Fernleihe für die Fachinformationsdienste |
Veröffentlicht: |
London
Palgrave Macmillan
2016
|
In: | Jahr: 2016 |
Schriftenreihe/Zeitschrift: | SpringerLink Bücher
Springer eBook Collection Social Sciences |
normierte Schlagwort(-folgen): | B
Großbritannien
/ Massenmedien
/ Religion
/ Diskursanalyse
|
weitere Schlagwörter: | B
Religion and sociology
B Sociolinguistics B Sociology B Linguistics B Communication |
Online Zugang: |
Cover Vermutlich kostenfreier Zugang Volltext (lizenzpflichtig) |
Parallele Ausgabe: | Druckausg.: 978-1-137-29972-7 Printed edition: 9781137299727 |